[Suggestion] Convertir les éléments en plans

Archives of technical help for Cubik LITE and Cubik PRO

Now help is given on Cubik Studio forum: https://cubik.studio
Locked
User avatar
5 Posts
 x 0

Post 28 Mar 2014, 15:54

Se n’est pas très compliquée, mais ce serait tellement pratique de pouvoir convertir un/plusieurs cube en plans (un pour chaque face).
(L’inverse sera toute a-t-on honneur, s’est juste impossible :3 )
Les avantages sont multiples :
  • Minecraft gère différemment la coloration et la lumière, si c'est des éléments ou des plans.
  • Les plans peuvent avoir des rotations sur eux-mêmes (biens maitrisé on pourra avoir des cube tourné, impossible de base).
  • obtenir des blocs complexes avec moins de texture a gérés.
    ex 1 : un bloc fait de 30 éléments, sa fait 150 texture et on ne les voit pas toutes, on pourra donc supprimés les textures inutile.
    ex 2 : mettre une grande texture pour une face est s'occuper que des bord indépendamment.
    Show
    Image
    On voit aussi le problème de texture quand plusieurs éléments sont cote à cote (encore pire quand leurs faces sont superposé)
User avatar
BDcraft Admin
2180 Posts
 x 13

Post 28 Mar 2014, 16:54

Converting a Cube to 6 Planes is already planned for Cubik as soon as it will support Planes though. :)

However, several things you said are not exact.

Minecraft has some limitations but not all you said:
  1. It is possible to rotate Cubes as well as Planes. And this will be supported in upcoming update of Cubik (only on AxeY as a beginning probably however)
  2. The rendering problem you have ingame with the lilypad is probably due to AmbientOcclusion. Disable this option (in the Block property) and it should be ok
  3. To optimize, that's true to say that using Planes will be better. However, currently you can optimize your block a bit by enabling "Culling" on all invisible faces. Minecraft will automatically not render those faces if a block is near. That will prevent rendering some faces.
Converting Planes to Cubes is, as you said, impossible without huge calculation that I will not make. :)

Edit: It's also planned to add a little tool in Cubik to automatically convert 2D textures in 3D shapes with extrusion. ;)
If you like a post give it a diamond! :arrow_heading_up:
Have you tried Cubik?
User avatar
5 Posts
 x 0

Post 31 Mar 2014, 06:55

Merci pour toute les réponse :)
J'attend la Maj avec impatience.
Locked