Choisir le modèle désiré suivant la direction regardée.

Archives of Cubik PRO purchase support tickets

Now support is done on Cubik Studio forum: https://cubik.studio
Locked
27 Posts
 x 0

Post 13 Apr 2015, 22:24

Bonsoir,

je souhaiterais savoir si il est possible de sélectionner le modèle désiré lorsque l'on pause un bloc en regardant dans une direction donné. Par exemple si je regarde le sud, le modèle 1 se rendra. Ensuite si je regarde l'ouest c'est le B. et ainsi de suite. :dork: Ceci fonctionnerais de la même manière que pour des fours. Faut il utiliser le fichier blockdata ? Si oui auriez vous des tutoriels complet en français ou anglais pour m'enrichir culturellement dans ce domaine ! :) Si il existe bel et bien une technique pour faire cela, marche t'elle en regardant le sol ? :)

Bonne fin de journée !

Cordialement

LordFinn

Ps : Image
BDcraft Admin
2180 Posts
 x 13

Post 14 Apr 2015, 06:53

The blocks which can be oriented ingame can have different models depending on their orientation.

For example, the pumpkin can be oriented on North, South, West and East but not Up and Down.

However, Dispenser and Dropper can be oriented on any direction and so can have 6 different model depending on their orientation.

All of that is located in the blockstates files.
If you like a post give it a diamond! :arrow_heading_up:
Have you tried Cubik?
27 Posts
 x 0

Post 27 Apr 2015, 22:19

Sorry for the late response but I thought I had already answered you. Finally I opt for the use of the hopper! And it's perfect! Thank you again!
Locked